Miben vagyok igazán jó? Miben vagyok különleges?
Mit tegyek, hogy elérjem a céljaimat?
Hogyan tanuljak eredményesen?
Hogyan motiváljam magam?
Hogyan osszam be hatékonyan az időmet, hogy tényleg mindenre és mindenkire jusson?
Hol tanuljak tovább? Milyen szakma illik hozzám?

A coaching során ilyen és hasonló kérdésekre keresheted a megoldást, a coach annak megtalálásában segít. A coaching-folyamatban a cél és a megoldás van a fókuszban, és úgy haladunk, ahogy azt te, az „ügyfél” (coachee) elhatározod: tiéd a téma, a célkitűzés, és a cselekvési terv. Ennek megvalósításában a coach együtt halad veled.

Hogyan zajlik a coaching?

Először is Együttműködési megállapodást kötünk.

Ennek a „szerződésnek” a lényege az, hogy közösen megszabjuk a munkafolyamat kereteit, többek közt:

  • mit vállal a coachee,
  • mit vállal a coach,
  • milyen titoktartási kötelezettségek vonatkoznak ránk,
  • mi a coaching időtartama, (alkalmak száma, egy-egy alkalom hossza)

A coachee eljut a témától az akciótervig

  • a coachee hoz témákat
  • a coach segítségével a coachee megismeri a lehetséges legjobb önmagát, feltárja erősségeit
  • a realitások és lehetőségek ismeretében megfogalmazza a célt
  • kijelöli az akciótervet a célhoz vezető útra.

Follow-up coaching alkalom / alkalmak

  • a coaching folyamatot néhány héttel / hónappal, fél/egy évet követő újabb alkalom, ahol a coachee feltárja az elért eredményeit.

Egy coaching folyamat 6 / 8 alkalomból áll, egy találkozó kb. 50 perces.

A folyamat közben

  • egyre jobban megismered önmagad,
  • megtalálod és aktiválod az erőforrásaid,
  • kibontakoztathatod belső adottságaid,
  • megtalálhatod az erősségeid éppúgy, mint a fejlesztendő és fejleszthető területeket.

Ezek felszínre hozásában a coach kipróbált módszereket és eszközöket alkalmaz úgy, hogy azokat rád, a coachee-ra szabja: pontosan azért, hogy a folyamat végére
a lehető legoptimálisabban érd el a kitűzött célt
. Játék, kérdőív, képsorozat, puzzle egyaránt akad az eszközök között a sok-sok beszélgetés mellett.

Fontos tudni és leszögezni, hogy a coaching folyamata nem pszichológiai vizsgálat, nem terápia, és nem szaktanácsadás.

TÉMAKÖRÖK többek között:

  • a lehetséges legjobb önmagam
  • motiváció
  • időmenedzsment
  • tanulásmódszertan
  • továbbtanulás, pályaorientáció
  • idegennyelvi coaching

Szakmai eredmények:

  • 25 éve sikeresen dolgozik együtt a 6 – 20 éves korosztállyal, diákokkal és sportolókkal
  • Mihalik Sándor díj, Az év pedagógusa-díjas
  • Dél-Buda Közneveléséért díjas
  • Intézmény közneveléséért díjas
  • Az év legnépszerűbb tanára (több alkalommal)
  • nemzetközi elismerések (FINA, LEN, Oxford University The Bodleian Libraries)
  • ezernél is több sikeres vizsgázó (érettségi a kétszintű rendszerben, nyelvvizsga B1 – C1-ig)
  • egyetemista mentoráltjai 75%-a a gyakorlatot követően maradt a pályán

Szemlélet:

  • az ICF alapján

További módszertani, szemléletbeli támogató: Budapesti Műszaki Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Ergonómia és Pszichológia Tanszék