Miben vagyok igazán jó? Miben vagyok különleges?
Mit tegyek, hogy elérjem a céljaimat?
Hogyan tanuljak eredményesen?
Hogyan motiváljam magam?
Hogyan osszam be hatékonyan az időmet, hogy tényleg mindenre és mindenkire jusson?
Hol tanuljak tovább? Milyen szakma illik hozzám?
A coaching során ilyen és hasonló kérdésekre keresheted a megoldást, a coach annak megtalálásában segít. A coaching-folyamatban a cél és a megoldás van a fókuszban, és úgy haladunk, ahogy azt te, az „ügyfél” (coachee) elhatározod: tiéd a téma, a célkitűzés, és a cselekvési terv. Ennek megvalósításában a coach együtt halad veled.
Hogyan zajlik a coaching?
Először is Együttműködési megállapodást kötünk.
Ennek a „szerződésnek” a lényege az, hogy közösen megszabjuk a munkafolyamat kereteit, többek közt:
- mit vállal a coachee,
- mit vállal a coach,
- milyen titoktartási kötelezettségek vonatkoznak ránk,
- mi a coaching időtartama, (alkalmak száma, egy-egy alkalom hossza)
A coachee eljut a témától az akciótervig
- a coachee hoz témákat
- a coach segítségével a coachee megismeri a lehetséges legjobb önmagát, feltárja erősségeit
- a realitások és lehetőségek ismeretében megfogalmazza a célt
- kijelöli az akciótervet a célhoz vezető útra.
Follow-up coaching alkalom / alkalmak
- a coaching folyamatot néhány héttel / hónappal, fél/egy évet követő újabb alkalom, ahol a coachee feltárja az elért eredményeit.
Egy coaching folyamat 6 / 8 alkalomból áll, egy találkozó kb. 50 perces.
A folyamat közben
- egyre jobban megismered önmagad,
- megtalálod és aktiválod az erőforrásaid,
- kibontakoztathatod belső adottságaid,
- megtalálhatod az erősségeid éppúgy, mint a fejlesztendő és fejleszthető területeket.
Ezek felszínre hozásában a coach kipróbált módszereket és eszközöket alkalmaz úgy, hogy azokat rád, a coachee-ra szabja: pontosan azért, hogy a folyamat végére
a lehető legoptimálisabban érd el a kitűzött célt. Játék, kérdőív, képsorozat, puzzle egyaránt akad az eszközök között a sok-sok beszélgetés mellett.
Fontos tudni és leszögezni, hogy a coaching folyamata nem pszichológiai vizsgálat, nem terápia, és nem szaktanácsadás.
TÉMAKÖRÖK többek között:
- a lehetséges legjobb önmagam
- motiváció
- időmenedzsment
- tanulásmódszertan
- továbbtanulás, pályaorientáció
- idegennyelvi coaching
Szakmai eredmények:
- 25 éve sikeresen dolgozik együtt a 6 – 20 éves korosztállyal, diákokkal és sportolókkal
- Mihalik Sándor díj, Az év pedagógusa-díjas
- Dél-Buda Közneveléséért díjas
- Intézmény közneveléséért díjas
- Az év legnépszerűbb tanára (több alkalommal)
- nemzetközi elismerések (FINA, LEN, Oxford University The Bodleian Libraries)
- ezernél is több sikeres vizsgázó (érettségi a kétszintű rendszerben, nyelvvizsga B1 – C1-ig)
- egyetemista mentoráltjai 75%-a a gyakorlatot követően maradt a pályán
Szemlélet:
- az ICF alapján
További módszertani, szemléletbeli támogató: Budapesti Műszaki Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Ergonómia és Pszichológia Tanszék